Wednesday, January 27, 2010

UPSI: Sekitar mengundi

Sekitar hari pembungan undi 28 Jan.

8.15 pagi : Kelihatan hanya beberapa orang calon dan wakil calon berkumpul di hadapan SITC menunggu kehadiran Dato’ Naib Canselor. Sekretariat juga turut membuat persiapan terakhir bagi memastikan proses mengundi lancar.

8.25 pagi : Dato’ Naib Canselor dan TNCHEPA tiba di SITC.

8.30 pagi : Dato’ Naib Canselor memberi sedikit kata aluan dan membuka sistem e-vote untuk memasukkan kata kunci. Naib Canselor memasukkan kata kunci ke dalam sampul dan dimasukkan kedalam peti serta diletakkan diatas meja pentas SITC bagi memastikan kata kunci tersebut boleh dipantau semua pihak.


8.40 pagi : Sistem dibuka dan seorang pengundi diminta memulakan pengundian bagi melihat sama ada sistem berjalan dengan baik atau tidak.


8.50 pagi : Sistem secara rasmi dibuka untuk semua 7 pusat pengundian. Encik Faizi membuat panggilan kepada tujuh tempat pengundian untuk dibuka iaitu Dewan Kolej Zaba, Foyer KHAR, Bilik 24 jam perpustakaan, Foyer Bangunan Canselor, Bitarasiswa, Foyer IPSI DAN SITC. Kelihatan beberapa orang calon dan wakil calon bergambar dengan Naib Canselor.


9.00 pagi : Kelihatan beberapa orang pengundi termasuk calon dan wakil calon mula berbaris untuk mengundi.Dato' Naib Canselor beredar dari SITC.

- UPSI Kini

0 comments:

Post a Comment